تگ خرید اینستاگرام چیست؟

مقدمه

شبکه های اجتماعی امروزه به بخشی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده اند. هر چقدر بخواهید از نقش این شبکه ها در کمرنگ شدن ارتباطات در دنیای واقعی، روابط خانوادگی، اتلاف وقت جوانان و …. بگویید ولی نقش منحصر به فرد آنها در شکافتن مرزها، بازارهای فوق العاده فروش محصولات و تاثیر آنها در جهانی شدن را نمی توانید انکار کنید.

استفاده درست از هرکدام از این شبکه ها برای رشد کسب و کارها می تواند فوق العاده باشد. در این میان اینستاگرام بازار جذابی است که در کل دنیا و در کشور ما محبوبیت زیادی کسب کرده است و از قابلیتهای مختلف آن جهت گسترش بازار کسب و کار می توان استفاده کرد.

اینستاگرام با اضافه کردن  تگ خرید محصول و هدایت کاربران به شناخت و خرید محصول به زودی تغییرات گسترده‌ای در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین ایجاد می‌کند. قابلیت تگ خرید در اینستاگرام  در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده عرضه شد و به برند ها و فروشگاه های معتبر اجازه می دهد تا بر روی محصولات، تگ هایی را مانند قیمت، برند و لینک اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ها را قرار دهند در نتیجه با کلیک بر تگ هر محصول وارد بخش خرید آن محصول خواهید شد.

 

دکمه خرید در اینستاگرام

کاربران اینستا به زودی دکمه «Tap to view products» را بر روی عکس‌ها مشاهده خواهند کرد. دکمه خرید در اینستاگرام بصورت یک آیکون کوچک در انتهای سمت چپ هر پست ( در صورت فعال بودن ) نمایش داده می شود. (‌در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است).

و وقتی بر روی پستی که این آیکون کوچک را دارد تپ میکنید مشخصات قیمتی هر محصول را با امکان کلیک کردن فراهم می کند.

کاربر می تواند با انتخاب هرکدام وارد صفحه اختصاصی آن محصول شده

و بعد از مشاهده تصاویر واضح و مشخصات کامل آن، اگر تمایل به خرید محصول داشت از این طریق می‌تواند به صفحه فروش محصول در وب وارد شود.

قابلیت دیگر فروشگاه اینستاگرام، امکان قرار دادن لینک محصول در استوری است که کاربر با کلیک بر روی آن به یک لندینگ‌پیج کوچک راهنمایی میشود که در آنجا میتواند محصولات مشابه به همراه آدرس سایت و قیمت را مشاهده کند.

فعال سازی تگ محصولات اینستاگرام گام به گام :

  1. وارد پیج فیسبوک متصل به صفحه بیزینس اینستاگرام خود شوید و روی دکمه setting کلیک کنید.
  2. روی گزینه shopping کلیک کنید و به قسمت view details بروید, روی گزینه ی apple template کلیک کنید.
  3. حال از روی منو گزینه shop را انتخاب کرده و بعد از باز شدن پنحره جدید روی continue کلیک کنید.
  4. روی گزینه check out on another website کلیک کنید. در این قسمت به دلیل نبودن واحد ریال, دلار را انتخاب کرده و به کاربران اطلاع دهید.
  5. روی add product کلیک کنید و محصولات خود را وارد کنید. در این قسما عکس, قیمت, توضیحات و لینک مستقیم خرید از وب سایت را وارد کنید.
  6. محصول شما برای بازیابی ارسال شد. از بخش setting اینستاگرام گزینه linked accounts  را انتخاب کنید تا اینستاگرام به فروشگاه متصل شود.
  7. دوباره به فیسبوک مراجعه کنید و روی setting کلیک کنید. حالا از منو اینستاگرام را انتخاب کنیدو اگر تمام مراحل درست انجام شده باشد اطلاعات اینستاگرام خود را مشاهده می کنید.
  8. و در نهایت باید چند روز منتظر تایید اینستاگرام باشید و بعد از تایید و در حالی که آخرین نسخه اینستاگرام را دارید گزینه start tagging product on instagram را مشاهده خواهید کرد.

عضویت در بلاگ

 

No Comment.