سئوی مقدماتی: چگونه جایگاه وبسایت تازه خود را در موتورهای جستجوگر ثبت کنیم


با بودن میلیون ها وبسایت در دنیای بزرگ وب ها، رقابت در گوگل تقریبا در تمام حوزه های متصور، بسیار شدید است.   واقعیت این است که اگر میخواهید که مردم وبسایت  شما را را در میان سایر وبسایت ها بیابند شما نیاز دارید تا زمانی را صرف بهینه سازی وبسایت خود در موتور جستجو کنید.

اما نیازی نیست که نگران این مسئله باشید.

سئو اصطلاحی است که به افزایش امکان دیده شدن سایت شما در راس نتایج جستجو مربوط می شود. و خوشبختانه، بالا بردن رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو خیلی کار سختی نیست. شما برای از میدان به در کردن تازه کارها تقریبا به هیچ زمانی نیاز ندارید. برای اینکه نسبت به رقیبان خود از مزیت برخوردار باشید، شما نیاز دارید که وبسایت خود را از حالت مبتدی بهبود بخشید و حداقل چندین ساعت در ماه را برای نگه داری از آن صرف کنید.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

در اینجا ۶ راهکار برای اینکه به سرعت بتوانید سئوی وبسایت خود را بالا ببرید به شما ارائه می شود:

۱انتخاب و نحوه استفاده از کلمات کلیدی

گوگل و سایر موتورهای جستجو وبسایت شما را بر مبنای کلمات کلیدیرتبه بندی میکنند، و شما نیز می خواهید هر کاری را انجام دهید تا سایت خود را با کلماتی که مشتریان شما آنها را جستجو می کنند مربوط سازید. یک لیست از عناوینی که افراد مورد هدف شما در بازار، ممکن است در گوگل سرچ کنند را تهیه کنید. سپس این کلمات کلیدی را تا آنجا که امکان دارد در متن داخل صفحه، تیترها و به عنوان توضیحات کنار عکس ها ( alt text ) مورد استفاده قرار دهید.

۲یافتن نام مناسب برای دومین

برای پویا کردن وبسایت خود و اتصال آن به یک دومین شخصی آماده اید؟بسیار عالی!

از آنجا که دومین شما اولین چیزی است که گوگل برای رتبه بندی سایت شما به آن نگاه می کند، زمانی که ایده های مختلف را برای نام گذاری وبسایت خود در نظر میگیرید، سئو را نیز در نظر داشته باشیدشما حتی می توانید آن را با یک پسوند جالب، شخصی کنید. یک دومین ایده آل باید شامل نام تجاری شما و کلمات اصلی مرتبط با کار شما شود.

۳برای هر صفحه یک عنوان و توضیح خاص خود را انتخاب کنید

بعد از اینکه نام دومین خود را اسکن کردید، موتورهای جستجوگر، به عنوان سایت شما و توضیحات آن نگاه می کنند. این توضیحات شامل متن های کوتاهی درباره هر کدام از صفحات سایت شما میشود. زمانی که آنها را می نویسید، مطمئن شوید که تا جای ممکن کلمات کلیدی خود را در آنها گنجانده اید.

بازدیدکنندگان بالقوه سایت هم چنین از عنوان و توضیحات شما استفاده میکنند تا ببینند آیا سایت شما چیزی را که آنها به دنبال آن هستند را پیشنهاد میدهد یا نه. از کجا؟ موس خود را بر روی هر صفحه ای از براوزر نگه دارید، عنوان آن صفحه از وب را مشاهده خواهید کرد. ؛توضیحات؛ یک متن کوچکی است که در جستجویی که در گوگل انجام می شود در زیر هر لینک یا وبسایت می آید.سعی کنید تا بازدیدکنندگان را با خوب و دقیق نوشتن این توضیحات تطمیع کنید و آنها را مستقیم به سمت سایت خود بکشانید.

۴نقشه سایت خود را ارائه کنید

زمانی که شما یک وبسایت جدید میسازید، به موتورهای جستجوگری چون گوگل و بینگ این امکان را می دهید که همان موقع از وجود آن اطلاع یابند. البته، ربات های هوشمند آنها در نهایت شما را پیدا خواهند کرد، اما چرا نخواهیم که مزیتی نسبت به بقیه داشته باشیم؟ با یک کلیک، شما میتوانید عملیات رتبه بندی خود را با درخواست از این موتورهای جستجوگر برای اسکن و ایندکس کردن سایت شما به جریان بیندازید.

ثبت سایت در گوگل Google

ثبت سایت در بینگ Bing

۵از رسانه های جمعی برای کار خود استفاده کنید

ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی معروف مزیت های بی شماری دارد. شما می توانید مشتریان  جدید و طرفدارانی در فیس بوک، تویتر، اینستاگرام برای خود دست و پا کنید. اما فقط اشخاص نیستند که به طور خستگی ناپذیری نیوزفید خود را چک می کنندموتورهای جستجوگر نیز به رسانه های اجتماعی فعال توجه می کنند. در حقیقت، وبسایتی که به یک اکانت فعال در شبکه های اجتماعی متصل باشد رتبه بالاتری خواهد داشت. بنابراین یک پروفایل باز کنید، آن را به وبسایت خود لینک کنید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و هر از چند گاهی پست های مرتبط با فعالیت های خود را در آن به اشتراک بگذارید.

۶از جغرافی برای مزیت بخشیدن به کار خود بهره گیرید

احتمالا شما علاقه مند هستید که مشتریان موجود در محدوده ی جغرافیایی خود را نیز جذب کنید، برای این کار،شما احتمالا دوست دارید که در جستجوهایی که بر مبنای منطقه ی جغرافیایی انجام می گیرد رتبه بالایی داشته باشید. برای اینکه به موتورهای جستجوگر کمک کنید تا وبسایت شما را با منطقه جغرافی تان پیوند دهند، آدرس خود را نیز اضافه کنید و مطمئن شوید که شماره تلفن شما در تمام صفحات وبسایت شما وجود دارد.سپس وبسایت و جزئیات کار خود را به لیست سایتهای معروف آنلاین مانند یلو پیج، گوگل پلاس و … ارسال کنید یا ارائه دهید

yellow pages, google +, merchant’s circle, yelp

این دایرکتوری های آنلاین رتبه شما را در موتورهای جستجوگر بهبود می بخشند و مشتریان جدیدی را معرفی می کنند که احتمالا تا کنون وبسایت شما را پیدا نکرده اند.         

منبع : wix.com


نظرات