چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور همان بخشی در اینستاگرام است که برای شما پست های متفرقه ای به نمایش در می آورد و با آیکون ذره بین نمایش داده میشود. این پست های نشان داده شده بر اساس فعالیت های قبلی شما و همچنین فعالیت های کسانی که شما آنها را فالو کرده اید و استوری‌ها یا لایوهایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده‌اند یا اینستاگرام تصور می‌کند که شما به آن‌ها علاقمندید نیز  برای به نمایش در می آیند.

اینستاگرام بسیار هوشمند است؛ اگر شما با فالو کردن، کامنت گذاشتن و لایک کردن، یا حتی بی سر و صدا دیدن پست های صفحه ای فعالیت کنید؛ اینستاگرام مطالب آن پیج یا صفحه را جزو سلایق شما محسوب میکند; و نه تنها پست های شبیه آن را به خود شما نشان میدهد بلکه به دوستانتان نیز که شما را فالو کرده اند پیشنهاد دیدن چنین پست هایی را میکند!

اهمیت صفحه اکسپلور اینستاگرام برای کسب و کارها

حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام تنها به خاطر افزایش تعداد مخاطبان نمی باشد بلکه هدف نهایی این است که با استفاده از این ابزار رشد برند شخصی شما با سرعت بیشتری صورت گیرد. قرار گرفتن پست های کسب و کار شما در صفحه اکسپلور این فرصت را به شما می دهد تا پست هایتان در معرض نمایش مخاطبان جدید قرار گیرد; در نتیجه با توجه به الگوریتم اینستاگرام با استفاده از این امکان هر کاربر جدیدی که جذب می کنید شما را  به جمع جدیدی از دوستانش که هم‌سلیقه با او هستند معرفی می‌کند و خبری از قرار گرفتن در معرض دید آدم‌های اتفاقی و فیک نیست.

می توان گفت که مهم ترین مسئله در رابطه با کسب و کار ها این است که رسیدن به صفحه اکسپلور هیچ هزینه ای برای صاحبان برندها نخواهد داشت و تنها به ذوق و خلاقیت شما بستگی خواهد داشت. قرار گرفتن در صفحه اکسپلور سبب هوشیاری کاربران نسبت به صفحه شما می شود. همچنین با تولید عکس ها و ویدئو های جذاب می توانید نظر مشتریان بالفعل را جذب کنید.

وایرال شدن تاثیر به سزایی در انتشار هر چه بیشتر عکس ها و ویدئو های شما خواهد داشت و از این طریق میتوانید مخاطبان واقعی بسیاری را جذب پیج خود کنید و این گونه سبب رشد کسب و کارتان شوید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

– به علایق مخاطبان خود توجه کنید: مرحله اول برای اینکه بتوانید در نظر مخاطب خود جذاب باشید و مورد دیده شدن واقع شوید، این است که بدانید مخاطبان چه چیزی از شما می خواهند؟ چه چیزی را دوس دارند؟ در غیر این صورت در بازار رقابتی موفق نخواهید شد.

برای اینکه مخاطبان خود را بهتر بشناسید ۲ راه کار وجود دارد:

  • محتوای کلی اکسپلور را بررسی کنید:  یک سری موارد در میان تمامی افراد جامعه مشترک هستند. این را می توانید از بررسی محتوای کلی اکسپلور اینستاگرام متوجه شوید.این ها محتواهایی هستند که اگر آن ها را انتشار دهید، به احتمال زیاد وایرال شده و در بخش اکسپلور تعداد زیادی از افراد نمایش داده می شود.
  •  فعالیت های فالووینگ های خود را دنبال کنید: در بخش نوتیفیکیشن اینستاگرام با وارد شدن به گزینه following ها میتوانید ببینید آنها چه کسانی را فالوو  کرده اند یا چه پست هایی را لایک کرده اند و … . با رصد کردن مخاطبان خود, دستتان میآید که چه نوع محتوایی برای آنها جذاب است.

همچنین افرادی که بیزینس اکانت دارند اینستاگرام به آنها قابلیت آمارگیری نسبتا خوبی ارائه می دهد.آنها میتوانند اطلاعات مفیدی را از فالوور های خود به دست آورند:

  • چه درصدی از فالوورها زن و چه درصدی مرد هستند؟
  • فالوورها از چه شهرها و کشورهایی هستند؟
  • فالوورها در چه روزهایی از هفته بیشتر فعال هستند؟
  • فالوورهادر چه ساعتی از روز بیشتر فعال هستند؟

این اطلاعات به شما این امکان را میدهد که در بهترین روز هفته همچنین در بهترین ساعات روز پست های خود را منتشر کنید; علاوه بر آن لوکیشنی را انتخاب کنید که بیشترین مخاطبان شما از آن شهر هستند. در این صورت شما شانس این را دارید که بیشترین بازدید، بیشترین لایک و به عبارتی بیشترین تعامل را دریافت کنید و این یعنی نمایش در اکسپلور اینستاگرام!

-از هشتگ ها غافل نشوید: استفاده از هشتگ ها بسیار مهم و ضروری بوده بخصوص برای پیچ هایی که هدف آن ها بالا بردن بیزینس خود می باشد. اگر پست شما هشتگ نداشته باشد، احتمال آن بسیار کم است که پست شما وایرال شده و در بخش اکسپلور اینستاگرام به نمایش در بیاید! هشتگ ها نمی گذارند مطالب شما در بین انبوه مطالب گم شود و در هر ساعت از شبانه روز دیگران با سرچ کردن هشتگ شما می توانند وارد پیج شما شوند.

هرچند که استفاده از هشتگ ها تاثیر شگرفی در دیده شدن کسب و کار شما دارد اما از این نکته غافل نشوید که استفاده بیش از حد ار آنها باعث شده که اینستاگرام شما را به عنوان اسپم بشناسد و شما را جریمه کند. و محتوایی که اسپم شناخته شود، هیچ شانسی برای وایرال شدن ندارد!

-با کاربران در تعامل باشید: همانطور که گفته شد، الگوریتم کلی اینستاگرام برای اینکه نشان دهد یک پست محبوب است یا نه، این است که ببیند کدام پست ها در زمان کوتاه تر، تعداد بیشتری لایک و کامنت دریافت می کنند. پس شما باید خیلی هوشمندانه عمل کنید و مخاطبانتان را تشویق به تعامل با پست های خود کنید.

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. مثلا می توانید با مسابقات اینستاگرامی کاربران خود را تشویق به لایک کردن یا کامنت گذاشتن کنید. با نظرسنجی یا سوال پرسیدن  علاوه بر اینکه آنها را ترغیب به تعامل میکنید از علایق و سلایق آنها نیز آگاه می شوید. هر از چندگاهی از کاربران خود بپرسید که برای صفحه شما چه پیشنهادی دارند و همچنین میزبان انتقادهای آنها باشید.

تگ کردن را فراموش نکنید: این تکنیک شاید با پرستیژ و یا شخصیت هر کسب و کاری سازگار نباشد، اما جواب می دهد! شما می توانید افراد و برندهای معروف و محبوب را در پست های خود تگ کنید. در این صورت عکس شما در پروفایل آنها نیز به نمایش در می آید و امکان بیشتری برای دریافت لایک و کامنت بیشتر و به نوبه خود برای نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام بدست می آورید.

همچنین ممکن است اینستاگرام پست ما را با علایق دنبال کننده های اون صفحه خاص مشترک بداند و شانس مارو برای نمایش داده شدن پست هایمان برای دنبال کننده گان آن صفحه افزایش دهد. در انجام این روش چند نکته را فراکوش نکنید:

۱-در تگ کردن افراد در هر پست زیاده روی نکنید.

۲-سعی کنید نوع محتوای پست هایی که آماده می کنید، با نوع پروفایل هایی که تگ می کنید، تناسب داشته باشد.

از قابلیت جست و جوی اینستاگرام استفاده کنید: به تب جست و جوی اینستاگرام بروید و روی Places بزنید، با استفاده از این ویژگی می توانید بفهمید که در موقعیت جغرافیایی موردنظر شما چه پست ها و محتوایی محبوب است و با توجه به این نوع محتوا به منتشر کردن پست ها بپردازید.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

منظور از تنظیمات این است که شما می توانید اکسپلور اینستاگرام خود را به مرور زمان شخصی سازی کنید. به  این صورت که شما می توانید پست هایی که علاقه ای به آنها ندارید را مشخص کنید و اینستاگرام به مرور زمان دیگر چنین پست هایی برای شما نمایش نمی دهد.

برای این کار به تب اکسپلور اینستاگرام بروید و بر روی هر پستی که نمی خواهید دیگر مانند آن را ببینید، کلیک کنید. پس از آن بر روی دکمه سه نقطه در بالای آن پست کلیک کنید.در پنجره ای که برای شما باز می شود گزینه see fewer posts like this  یا اگر زبان اینستاگرامتان فارسی است گزینه دیدن پست های کمتر از این قبیل را انتخاب کنید. اکنون پس از مدت زمان کوتاهی که چنین کاری را انجام دهید، اینستاگرام بیشتر متوجه علاقه شما می شود  و بیشتر می تواند اکسپلور را برای شما شخصی سازی کند.

 

 

عضویت در بلاگ

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *