چگونه در اینستاگرام تبلیغات مفید انجام دهیم؟

معمولا در هر کسب و کاری ازدیاد بازدیدکنندگان و استفاده زیاد از یک شبکه به خصوص, آن را مکان مناسبی هم برای تبلیغات شرکت ها و هم برند ها میکند. در طی چند سال گذشته هجوم کاریران زیادی از دیگر شبکه های اجتماعی به سمت اینستاگرام, این شبکه را به یک موقعیت مناسب برای تبلیعات تبدیل کرده است. در این مقاله چند دستورالعمل برا ی تبلیغات مفید در اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم.

 

 

انواع تبلیغات در اینستاگرام

– اینفلوئنسرمارکتینگ

یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسر ها یا به عبارتی افراد تاثیر گذار است. در حال حاضر حوزه هایی که بیشترین تبلیغات خود را از این طریق انجام میدهند عبارتند از :سبک زندگی,سفر و گردشگری,مدوزیبایی,آشپزی,دکوراسیون,عکاسی و …

این افراد به دو صورت جدی و کمدی فعالیت میکنند. اولین قدم برای انتخاب فرد تاثیر گذار شناخت مشتریان هدف و خدمت و محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید. در این حالت میتوانید بهترین فرد تاثیرگداز را برای تبلیغات خود انتخاب کنید, فردی که میتواند به صورت تخصصی در ارتباط با آن حوزه نظر دهد و مورد تایید دنبال کنندگان است.

– تبلیغات در صفحات پربازدید اینستاگرام

نکاتی که در تبلیغات از طریق اینفلوئنسر ها عنوان کردیم کما بیش مشابه این نوع تبلیغات است. در این نوع تبلیغات منظورمان از صفحات پربازدید صرفا صفحات افراد تاثیرگذار نیست. در انتخاب این صفحات باید به مواردی مثل تعداد فالوورها, میانگین تعداد لایک ها, میانگین تعداد کامنت ها, کیفیت کامنت و … دقت نمود.

همچنین انتخاب رقبای شما برای تبلیغات میتواند تا حدودی الهام بخش شما شود.

در این نوع تبلیغات از صفحاتی که در حوزه شما فعالیت میکنند و یا مکمل فعالیت شما هستند غافل نشوید. خودتان را جای مخاطبان خود بگذارید و ببینید آن ها از محصولات شما در کنار چه چیز دیگری استفاده میکنند و یا اگر خدمتی ارایه میدهید مخاطبان در چه شرایط و موقعیتی از خدمت شما بهره میگیرند.

– استفاده از ربات ها

ربات ها مثل چاقو دو لبه می مانند. همانطور که فوایدی را برای ما به همراه دارند معایبی هم دارند. شما از طریق یک ربات میتوانید صفحات هدف, هشتگ ها و موقعیت مکان هایی را که نزدیک به حوزه فعالیت شماست و یا اینکه مکمل کار شماست را تعریف کنید که ربات آن ها را فالو کند, لایک کند و حتی کامنت بگذارد و در نهایت از این افراد که توسط ربات فالو شدند آن هایی که فعالیت شما را میپسندند متقابلا شما را فالوکرده و جذب پیج شما میشوند. اما از معایب آن این است که اگر از ربات زیاد استفاده کنید اینستاگرام شما را شناسایی کرده در نتیجه شما را کمتر نمایش میدهد و اینکه هشتگ های شما نشان داده نمیشود . پس در استفاده از این روش بسیار محتاط عمل کنید و سعی کنید در فاصله زمانی زیاد و به مدت محدود استفاده کنید.

 

– تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

این نوع تبلیغات معمولا هزینه زیادی را به دنبال دارند. متاسفانه در ایران امکان استفاده از این تبلیغات نیست و در صورت تمایل برای استفاده از این تبلیغات باید یا از واسطه های خود در خارج از ایران یا از آژانس های واسطه ی معتبر در ایران کمک بگیرید.  قبل از شروع این کار پیشنهاد میکنیم حتما با فرادی که این روش را امتجان کرده اند صحبت کنید و از کیفیت و نتیجه ی آن اطمینان حاصل کنید . البته نکته دیگری که وجود دارد این است چون انجام این نوع تبلیغات در ایران ریسک بالایی دارد اگر اینستاگرام متوجه این موضوع شود هزینه پرداختی شما سوخت میشود و به علت عدم رعایت قوانین امتیاز منفی دریافت میکنید.

در این نوع تبلیغات بالای پست تبلیغاتی واژه حمایت شده یا sponsored نمایش داده می شود و باتوجه به انتخاب شما امکانات دیگری هم در این پست تبلیغاتی ممکن است وجود داشته باشد. در این روش ، کسب وکارها می توانند براساس مکان ، جنسیت ، رده سنی ، زبان ، علایق و … مخاطبان هدف خود را مشخص کنند.

از دیگر قابلیت های این نوع تبلیغات این است که اینستاگرام با توجه به الگوریتم های خاص خود کاری میکند تا پست تبلیغاتی شما تا حد امکان دیده شود و از دیگر قابلیت ها, شما میتوانید برای بازدید از پست سقف تعیین کنید به طور مثال به عنوان مثال اگر تبلیغات شما توسط ۵ میلیون نفر دیده شود ، این کمپین شما متوقف شود.

 

سه ترفند برای داشتن تبلیغات پربازده:

– استفاده از عکس های باکیفیت و کاربر پسند

تبلیغات شما باید جذاب و کاربرپسند باشد به خصوص که اینستاگرام شبکه ای است که بر اساس عکس و تصویر پایه گذاری شده است. پس برای تبلیغات پربازده به دنبال عکس های با کیفیت, خلاقانه, به دور از کپی برداری و طراحی های منحصر به فرد باشید.

 

– استفاده از هشتگ ها

هشتگ ها بسیار مهم و کاربردی هستند. این ابزار به مردم اجازه می‌دهد که به طور کاملا اختیاری، انتخاب کنند که مطالبشان در کنار چه مطالبی پیدا شوند. هشتگ ها انگیزه شما را از گذاشتن یک پست نشان میدهند و یا به عبارت دیگری امکان شناسایی هر موضوعی را برای  کاربران شبکه اجتماعی آسان میکند. همچنین از طریق هشتگ ها شانس پیدا شدن مطالب پیجتان در بخش explorer اینستاگرام بالاتر میرود و هم اینکه کاربران با جستوجو هشتگ شما پست های شما را میبینند.

 

– استفاده از ویدیو های تبلیغاتی

امروزه ویدیو ها یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها در تبلیغات محشوب میشود. در تبلیغات ویدیویی میتوان انواع محصولات, خدمات, فعالیت ها, اطلاع رساتی ها و … را به کاربر معرفی نمود و از این راه کاربران بیشتری را جذب کرد.

 

 

سخن آخر

برای اینکه از تبلیغات اینستاگرام بهترین نتیجه را بگیرید برای تبلیغات خود محتوای خوبی را آماده کنیدو روش درست تبلیغات را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد اینستاگرام شبکه ی اجتماعی ایست که بر مبنای عکس و تصویر پایه گذاری شده است پس اینستاگرام برای اینکه مطابق با الگوریتم ها تبلیغات شما را نمایش دهد ابتدا به محتوای تصویری شما دقت میکند سپس به متن نوشته شده. این امر برای کاربران هم صدق میکند, آنها ابتدا تصویر را میبینند و اگر تصویر برایشان جذاب باشد به سراغ کپشن میروند.

عضویت در بلاگ

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *