کسب درآمد از اینستاگرام

مقدمه

کسب درآمد از اینستاگرام موضوعی است که در طی سال های اخیر بسیار رونق پیدا کرده است, تا جایی که عده ای از کاربران این شبکه ادعا درآمد چند میلیونی را دارند.

اینستاگرام شبکه اجتماعی جشن ها, مسافرت ها, یادگاری ها, خوراکی ها, پوشاک و … است. این ها دقیقا مواردی هستند که مردم به راحتی و با کمال میل برایشان هزینه میکنند. به همین خاطر است که اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد است.

روش های مختلف کسب درآمد

فروش مستقیم محصولات: در این روش هر فردی که محصولی را تولید و یا خدمتی را عرضه میکند میواند از طریق عکس و فیلم آن را در اینستاگرام معرفی و منتشر کند و از این طریق به درآمد برسد.

تبلیغات: در این روش افراد معروف اینستاگرامی که تعداد دنبال کننده های زیادی دارند با دریافت هزینه به تبلیغ کردن کالا یا خدمتی خاص می پردازند.

برندسازی: این روش مخصوص صاحبان کسب و کار هاست. برند ها در این روش به دنبال فروش محصول خاصی نیستند و یا به خدمت خاصی تاکید نمی کنند بلکه سعی دارند کاربر را به سمت وب سایت یا فروشگاه هایشان که محل اصلی عرضه خدمات و محصولاتشان هست هدایت کنند.

برندسازی از اصولی ترین راه های کسب درآمد در اینستاگرام است. مشتری برند همیشه یک مشتری باقی می ماند. اکثر کاربرانی که در حال حاضر در اینستاگرام هستند طی چند سال گذشته از کاربران پر و پا قرص فیسبوک,  لاین, وایبر و … بوده اند. اینستاگرام هم ممکن است مثل تمامی این شبکه ها یک روز محبوبیت اش را از دست بدهد. در این حالت است که متوجه مشوید برندسازی ارزشمند تر از فروش محصولات است  زیرا مشتری شما همواره دنبال کننده ی برند شماست.

خرید و فروش صفحات و فالوور: در این روش عده ای از افراد صفحات کاذب درست کرده و با ترفند هایی جذب فالوور می کنند و سپس آن را می فروشند. این روش از بدترین روش های کسب درآمد است. این روش نوعی دلالی در اینستاگرام محسوب میشود.

تاثیر فالوور بر کسب درآمد

تعداد فالوور های زیاد در کسب درآمد شما از اینستاگرام نقش به سزایی دارد اما داشتن فالوور زیاد ملاک موفق بودن پیج نیست بلکه وقتی شما در کسب درآمد از اینستاگرام موفق خواهید بود که توانسته باشید فالوور های خود را به مشتری و علاقه مند تبدیل کرده باشید.

مواردی که برای کسب درآمد بهتر از اینستاگرام باید از آن ها دوری کنید

لایک و فالوور فیک خریداری نکید: اینستاگرام به تازگی قابلیتی را اضافه کرده که قادر به شناسایی  فالور ها و لایک های جعلی است. و در صورت تشخیص این گونه صفحات آن ها را برای همیشه مسدود میکند.

از برنامه های جانبی برای افزایش فالوور استفاده نکنید: این برنامه ها همگی ربات هایی هستند که اگر منجر به مسدود شدن صفحه شما نشوند فالوور های غیر ایرانی و غیرواقعی را برای صفحه شما جذب میکنند. در این حالت تعداد فالوور های پیج شما زیاد شده ولی هیچ کدام مشتری واقعی نیستند.

مشتریان را به سمت محل عرضه خدمت و کالا هدایت کنید: همانطور که بالاتر گفته شد زمان مشخصی برای تداوم محبوبیت شبکه های اجتماعی وجود ندارد و هر زمان ممکنه که اینستاگرام هم به دلایل مختلفی از رده خارج شود. بنابراین سعی کنید مشتریان خود را به سمت وب سایت یا فروشگاه ها سوق دهید; در این حالت مشتری شما همیشه مشتری باقی می ماند.

از انتشار مطالب متفرقه دوری کنید: بیشتر سعی کنید در حیطه کاری خود فعالیت کنید و از انتشار مطالبی که از فعالیت شما به دور است دوری کنید.

نکاتی برای بهتر شدن کسب درآمد

تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید: هدفتان را برای انتشار هر تصویر خیلی کوتاه و خودمانی بیان کنید.

به کامنت های کاربران پاسخ دهید: تعامل با کاربران کی از رمزهای موفقیت هر کسب و کاری است. حتی کامنت هایی که مظمون آنها انتقاد است هم دوستانه پاسخ دهید.

از تصاویر با کیفیت و فیلم های خلاقانه استفاده کنید: چون اینستاگرام یک شبکه مبتنی بر تصویر است, حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. همچنین ساختن کلیپ های خلاقانه کوتاه تیز تاثیر شگفتی در کسب درآمد شما دارد.

از متن های کوتاه استفاده کنید: همانطور که گفته شده اینستاگرام شبکه مبتنی بر تصویر است, در نتیجه کاربران علاقه ای به خواندن مطالی بلند و طولانی در این محیط ندارند.

زمانبندی درستی برای انتشار مطالب داشته باشید: سعی کنید به طور منظم و پیوسته در این شبکه فعال باشید; به گونه ای نباشد که در یک بازه زمانی مدام مطلب بگذارید و در یک بازه زمانی دیگر هیچ گونه فعالیتی از شما دیده نشود. در این حالت کاربر پیج شما را فراموش کرده و دیگر شما را دنبال نمی کند.

کاربران را در انتشار محتوا مشارکت دهید: مثلا میتوانید یک سوال بپرسید و از کاربران بخواهید به آن سوال در کامنت پاسخ دهند, همچنین با برگزاری مسابقه پیشنهاد دهید به هر کاربر با تگ کردن دوستانش در کامنت به قید قرعه کشی جایزه تعلق میگیرد.

یک هویت واقعی داشته باشید: از نام کاربری شناخته شده مثلا نام سایتتان, فروشگاهتان و یا نام خودتان استفاده کنید. این کار حس اعتماد را تقویت می کند.

عضویت در بلاگ

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *