۱۰ عاملی که باعث می شود فروشگاه آنلاین شما درآمد زا نباشد


باز کردن یک فروشگاه آنلاین می تواند راهی فوق العاده برای به راه انداختن یک بیزنس باشد. شما نیاز ندارید تا کارمند استخدام کنید و در نتیجه می توانید از فروش ۲۴ ساعته محصولات خود لذت ببرید. علاوه بر این، داشتن یک وبسایت تجارت الکترونیک به شما اجازه می دهد تا محصولات خود را به مشتریان خود در سرتاسر دنیا بفروشید.
اما گاهی از اوقات، حتی زیباترین فروشگاه آنلاین هم به نظر نمی آید که بتواند کسب درآمد ایجاد کند. ما شما را از ۱۰ عامل اصلی که باعث می شود وبسایت ها نتوانند کسب در آمد کنند مطلع می کنیم و چند راه حل سریع برای حل کردن این مشکل در وبسایتتان به شما ارائه می کنیم.
اگر شما اجناس بسیار جالبی برای فروش دارید، پس منتظر چه هستید! شما می توانید امروز یک فروشگاه آنلاین باز کنید و شروع به کسب درآمد کنید. فقط این نکات را جهت احتیاط در ذهن خود داشته باشید:

bike-image-11
۱- سایت شما به اندازه ی محصولاتتان زیبا نیست
زمانی که صحبت از تجارت الکترونیک می شود، وجود یک وبسایت زیبا و حرفه ای ضروری است. مشتریان تنها در شرایطی به صورت آنلاین خرید می کنند که فکر کنند وبسایت شما قانونی است. مطمئن شوید که وبسایت شما به روز است و شما به بهترین شکلی که میتوانید محصولات خود را عرضه می کنید و توجهات را به سمت آن جلب می کنید.

۲- افراد در سایت شما گیج می شوند و نمی دانند چه کار کنند
ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما زمانی که شما یک وبسایت می سازید نیاز دارید تا به روشنی مشخص کنید که میخواهید بازدیدگنندگان چه کاری در سایت شما انجم دهند. صفحه اصلی وبسایت شما باید بسیار چشمگیر باشد و افراد را به هیجان آورد و آنها را به عمل وادارد، چیزی که به آنها بگوید ” همین الان خرید کنید” یا ” اینجا کلیک کنید تا فروشگاه آنلاین ما را مشاهده کنید”. نترسید از اینکه از عبارات بدیهی استفاده کنید. سایت های تجارت الکترونیک موثر بازدیدکنندگان را مستقیم به قلب فروشگاه آنلاین خود هدایت می کنند.

۳- برای مشتریان سخت است تا آنچه را میخواهند و مورد نیاز آنهاست پیدا کنند
هرگاه بازدیدکنندگان وارد صفحه محصولات شما شوند باید به راحتی بتوانند دقیقا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. گالری های خود را به شکلی منطقی سازمان دهید و از دسته بندی و تگ استفاده کنید تا به خریداران کمک کند تا در سایت شما مسیر خود را بیابند.
آیا شما کفش میفروشید؟ کفش ها را به شکل “مردانه” و “زنانه” و بر اساس مدل و سایز آنها دسته بندی کنید.
آیا شما اسباب بازی می فروشید؟ تلاش کنید که آنها را بر اساس رده سنی، جنس، مواد تشکیل دهنده، سایز و رنگ دسته بندی کنید.
پرفروش ترین اجناس خود را در جلو و مرکز قرار دهید که کسی مجبور نشود تا دنبال آن بگردد. آیتم هایی که در جای درست قرار گرفته اند و وسوسه انگیز هستند، می توانند مشتری را به خرید ترغیب کنند، حتی اگر برای خرید برنامه از قبل تعیین شده ای نداشته اند.

۴- شما از عکس های زیبا استفاده نمی کنید
زمانی که خرید آنلاین است، خریداران نمیتوانند محصولات شما را لمس یا احساس کنند. آنها تنها باید بر تصاویری تکیه کنند که شما برای جلب توجه آنها به یک محصول و قانع کردن آنها برای خرید، تهیه کرده اید. حرف آخر: تصاویر جذاب یکی از مهمترین عوامل در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است. در صورت امکان، ما به شما توصیه میکنیم برای فروشگاه آنلاین خود عکاسی حرفه ای انجام دهید. تلاش کنید تا هر کدام از محصولات خود را از زوایای متفاوت در معرض نمایش قرار دهید و، اگر مرتبط است، عکس هایی را بگذارید که نشان می دهد یک محصول چگونه مورد استفاده قرار می گیرد.

bike-image-32
۵- هیچ کس به سایت شما سر نمی زند
برای اینکه بتوانید فروش خوبی در فروشگاه آنلاین خود داشته باشید، شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که مردم آن را پیدا می کنند. برای اینکه توجه مشتریان را جلب کنید، شما به وبسایتی نیاز دارید که زمانی که خریداران در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به دنبال چیزی می گردند، شما را نشان دهد.
هنر بهبود بخشیدن به رتبه بندی خود در خلال جستجوها (سئو) ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده به نظر آید، اما راه های کوتاه و آسانی برای بهبود بخشیدن به جایگاه سایت شما در جستجوهای گوگل وجود دارد. (رجوع شود به مقاله ی سئوی مقدماتی)
۶- شما به مشتریان خود دسترسی ندارید و برای آنها نیز در دسترس نیستید

یک راه عالی دیگر برای بالا بردن بازدید از سایتتان این است که به مشتری های خود دسترسی داشته باشید. حتی اگر فروشگاه شما مجازی است، به این معنا نیست که شما نمی توانید یک رابطه ی عمیق و واقعی با مشتریان خود برقرار کنید. با ایجاد طیفی از خریداران پر و پا قرص، شما می توانید فروش خود را سال به سال افزایش دهید.
شما احتمالا علاقه مند هستید که مشتریان خود را مرتبا به بازدید از محصولات جدید خود در فروشگاه آنلاینتان دعوت کنید. برای دست یافتن به این هدف سعی کنید در شبکه های اجتماعی چون فیس بوک یا تویتر، روزانه تصاویر جدید خود را آپدیت کنید. هر مسیری را که انتخاب می کنید، همیشه یک لینک را ضمیمه وبسایت خود کنید.

۷- شما به بیراهه رفته اید
زمانی که شما وبسایت خود را طراحی می کنید، باید به طور دقیق و مشخص درباره آنچه که جامعه هدف شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و برای آنها جذاب خواهد بود فکر کنید. اگرچه ممکن است در ذهن شما این باشد که تلاش کنید تا برای همه ی افراد با هر نوع سلیقه ای بتوانید خوراک فراهم کنید، اما اگر شما برای مشتریان خاصی محصول تهیه کنید خیلی بیشتر موفق خواهید بود.
تصاویر، فونت و رنگی را انتخاب کنید که با نوع کاری که انجام می دهید و محصولی که تولید می کنید هماهنگ باشد. آن دسته از محصولات خود را که میتواند بازدیدکنندگان را ترغیب کند برجسته کنید و مزیت هایی که پیشنهاد شما برای خریداران دارد را هایلایت کنید. در حالیکه شما در حال ساختن فروشگاه آنلاین خود هستید، همیشه سعی کنید خود را جای مشتریانتان بگذارید. سپس، آن چیزی را که آنها می خواهند پیشنهاد دهید!
۸- شما قدیمی هستید!
محتوای جدید و یک سایت آپدیت شده این را به مشتریان شما نشان می دهد که شما در کار خود به روز هستید، در حالیکه سایت آپدیت نشده میتواند باعث تعجب مشتریان شود. تصور کنید که خودتان در یک سایتی وارد شده اید که هنوز پیام های تبریک سال نو را در راس مطالب خود دارد. آیا با خودتان فکر نمیکنید که احتمالا جزئیات دیگری را نیز نادیده انگاشته اند؟ حتی ممکن است با خود فکر کنید که آیا همچنان تجارتشان برقرار است یا نه.
مشتریان پر و پا قرص شما بسیار خوششان خواهد آمد اگر هر دفعه که آنها سایت شما را چک می کنند، چیز تازه و جذابی برای دیدن وجود داشته باشد. هر از چند گاهی وبسایت و محصولات خود را آپدیت کنید و به افراد دلیلی بدهید برای اینکه در سایت شما توقف کنند. محصولات هر فصل خود را در معرض نمایش قرار دهید، محصولات جدید را در صفحه اصلی خود قرار دهید و فروش فوق العاده های خود را در پایان هر فصل یا تعطیلات تبلیغ کنید. این یک راه آسان است که این پیام را به مشتریان خود بدهید که شما سازمان دهی شده و به روز هستید.
۹- قیمت هایی که برای محصولاتتان زده اید مناسب نیستند!
اینکه دقیقا بدانید که محصولات خود را چگونه قیمت گذاری کنید کار سختی است، چه آنلاین چه آفلاین، ولی بسیار مهم است که مطمئن شوید که حتما قیمت نرمالی داشته باشید. اگر قیمت های شما بسیار پایین باشد، خریداران ممکن است مشکوک شوند یا در مورد کیفیت محصولات شما احساس نگرانی کنند. اگر قیمت ها بسیار بالا باشد خریداران از جای دیگری خرید خواهند کرد. خوشبختانه با کمی جستجو در محیط بازار، با کمی آزمایش و خطا شما میتوانید به قیمت مناسب دست یابید.
۱۰-شما مردم را برای طی کردن فرآیند پرداخت راهنمایی نمی کنید
آیا فکر می کنید که سیستم پرداخت در سایت شما مناسب است؟ بسیاری از خریداران آنلاین، دوست دارند که کوتاه ترین زمان را برای خرید اینترنتی خود صرف کنند، برای اینکه از ایجاد خلاف این مسئله در سایت خود اجتناب کنید،یک راه آسان و ساده برای فرآیند پرداخت مشتریان خود فراهم کنید.
مطمئن شوید که محل پرداخت در تمام صفحات سایت شما کاملا آشکار و واضح است. سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که تعداد کلیلک های مشتری را برای به پایان بردن فرآیند خرید به حداقل برسانید.

wix.com


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *