ده اشتباهی که می تواند مصاحبه کاری شما را نابود کند

ده اشتباهی که می تواند مصاحبه کاری شما را نابود کند

شغل ایده آل شما هر آنچه باشد، پیروز بیرون آمدن از مصاحبه کاری پنجاه درصد ماجراست. حتی اگر شما یک وبسایت محشر برای رزومه ی آنلاین خود تهیه کنید یا به طور مداوم به دپارتمان شرکت ها ایمیل بزنید، همه ما میدانیم که این کار بسیار سختی است که پای شما به پشت در اتاق مصاحبه برسد. این مسئله برای یک متقاضی کار، بسیار متداول است که مرتکب اشتباهاتی شود که تمام شانس او برای دست یافتن به شغل مورد علاقه اش را از دست بدهد.

اگر شما در حال آماده شدن برای یک مصاحبه کاری هستید، نترسید! ما برای شما ده اشتباهی که افراد اغلب در مصاحبه های خود مرتکب می شوند و چندین راه حل کمک کننده را که در این مسیر به شما کمک خواهد کرد نام می بریم.

 

۱- دیر رسیدن

این مسئله واقعا نیازی به بیان کردن ندارد، اما دیر رسیدن به مصاحبه بدترین اتفاقی است که ممکن است بیافتد و تاثیر بسیار بدی بر روی کسی که قصد استخدام کردن شما را دارد و برای نخستین بار است که شما را می بیند دارد. اگر شما در حین راه، میدانید که دیر می رسید و دلیل قانع کننده ای هم دارید، به سرعت با آن شرکت تماس بگیرید و اطلاع دهید. اگر فکر میکنید باید چندین ساعت را بالای سر خود کوک کنید تا خواب نمانید، حتما این کار را انجام دهید،ترافیک را در برنامه خود در نظر بگیرید و چندین بار محلی را که قرار است برای مصاحبه به آنجا بروید چک کنید تا مطمئن شوید که سر وقت می رسید.

۲- مطالعه نکردن در مورد آن شرکت

قبل از مصاحبه، این بسیار مهم است که شما در مورد آن شرکت و نقشی که به دنبال آن هستید جستجو و تحقیق کنید. نشان دادن علاقه مندی واقعی به داشتن کار (مورد نظر) در آن شرکت و اطلاع داشتن در مورد تاریخچه، ارزش ها و اهداف آنجا، این مسئله را اثبات می کند که شما یک نامزد قابل هستید که انگیزه ای بالا برای مشارکت در موفقیت آنها دارد. این سوال بسیار رایجی در هنگام مصاحبه است که چرا شما در شرکت آنها به دنبال استخدام شدن و گرفتن شغل هستید، بنابراین مطمئن شوید از اینکه یک پاسخ محکم و صحیح دارید که در راستای اهداف آنان است.

۳- پرسیدن سوال هایی که مناسب نیستند

به خاطر داشته باشید، مصاحبه مانند یک خیابان دو طرفه است. همان طور که از شما سوالات گوناگونی پرسیده می شود، این بسیار مهم است که شما نیز مجهز به سوالات مناسب خودتان باشید. سوال کردن درمورد این مسئله که شما چگونه می توانید با تیم پیوند بخورید یا سوال کردن در مورد اینکه شرکت به دنبال چه نوع مهارت خاصی است، نشان می دهد که شما قبلا در مورد این موارد فکر کرده اید. علاوه بر این، بسیار مهم است که حواستان به زمان و چگونگی جریان مصاحبه باشد. پرسیدن سوال اشتباه در زمان اشتباه می تواند موقعیت را به کلی خراب کند. برای مثال سوال کردن در مورد حقوق در همان اوایل مصاحبه کار غیر عاقلانه ای است.

 

Rambling-Too-Much

۴- اغراق کردن در مورد توانایی هایتان

ما میدانیم که شما میخواهید مصاحبه ی تاثیر گذاری داشته باشید، ولی این بدین معنی نیست که اگر شما در مورد واقعیات بزرگ نمایی کنید به نفعتان خواهد بود. برای مثال، بیایید با رزومه آغاز کنیم. اگر شما دروغ بگویید و بگویید که در صحبت کردن به زبان اسپانیایی بسیار مسلط هستید، اگر مصاحبه به زبان اسپانیایی آغاز شود، شما شانس به دست آوردن شغل ایده آل خود را از دست خواهید داد. اگر از شما در حین مصاحبه سوالی پرسیده شود، اصلا ایده خوبی نیست که دروغ بگویید. به خاطر داشته باشید، در واقع امکان این مسئله بسیار زیاد است که شما بتوانید آن شغل را بدست آورید، بنابراین با دروغ شروع کردن، برای آینده شما اصلا خوب نخواهد بود.

۵- گستاخ بودن

ما نمیگوییم که شما بیش از حد مهربان باشید، ولی زمانی که مسئله به مصاحبه بر می گردد، رفتار شما باید دوستانه باشد. استخدام کنندگان به دنبال استخدام کسی هستند که شخصیتی متناسب با تیم کاری آنها داشته باشد و مصاحبه ی شما یک شانس است که شما از طریق آن این مسئله را اثبات کنید. مطمئن شوید که حتما لبخند به لب دارید و نسبت به مکالمه علاقه مند جلوه کنید. زمانی که در وسط مصاحبه هستید، حواستان به رفتار و منش خود باشد. اتاق مصاحبه خانه ی شما نیست، بنابراین قوز نکنید، یک پای خود را بر روی آن یکی پایتان بیندازید و سعی کنید صاف و درست بنشینید.

۶- از این در و آن در حرف زدن

این مسئله برای همه ما کمابیش پیش می آید. یک نفر از شما سوالی می پرسد و شما به حاشیه می روید و به آنها جواب فکر نشده و بی ربطی می دهید. نکته بعدی که شما باید بدانید این است که مثلا ده دقیقه از شروع مصاحبه گذشته است و شما از این در و آن در راجع به مسئله ای سخن گفته اید که کاملا به سوال اصلی نامربوط بوده است. آماده شدن برای مصاحبه پیش از شروع آن به شما کمک خواهد کرد که پاسخ هایتان را منسجم کنید و در نتیجه آماده شوید تا پاسخ هایی واضح و مختصر در جواب سوالات بیان کنید. زمانی که در حال پاسخ دادن هستید شمرده صحبت کنید تا بتوانید تمام توجه خود را به پاسخ خود جلب کنید و همیشه این را در ذهن خود داشته باشید که چگونه میخواهید آن را به پایان ببرید.

۷- غرزدن در مورد شغل فعلی تان

میخواهم شغلم را عوض کنم به دلیل اینکه از وضعیت کنونی آن خسته و دلزده شده ام؟ این حرف هار ا برای خودتان نگه دارید. هیچ رفتاری غیر حرفه ای تر از این نیست که شما به کارفرمای محتمل خود تمام دلایلی را که از رئیس فعلی خود متنفر هستید را بگویید. بسیار محتمل است که از شما این سوال پرسیده شود که چرا شما به دلنبالشغل جدیدی هستید، بنابراین از این مسئله اطمینان حاصل کنید که شما یک جواب سیاست مدارانه و درست انتخاب کرده اید.

۸- خود نبودن

با اینکه در موارد بالا به نوعی به این مسئله پرداخته ایم، به اندازه کافی بر روی آن تاکید نکردیم؛ خودتان باشید! بله، شما دلتان می خواهد که با اعتماد به نفس جلوه کنید و به مصاحبه کننده خود نشان دهید که شما برای گرفتن آن شغل آماده هستید، اما باید سعی کنید که واقعی باشید.

۹- نادیده گرفتن زبان بدنتان

از همان لحظه ای که شما مصاحبه کننده خود را می بینید، لازم است که زبان بدن خود را میزان و درست کنید. این مسائل پایه ای را به خاطر بسپارید: زمانی که وارد می شوید لبخند به لب داشته باشید، محکم دست دهید و برای چند لحظه تماس چشمی پیوسته ای برقرار کنید. هر حرکتی که بدن شما انجام دهد، پیغامی را می رساند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که شما دارید اعتماد به نفس و صداقت خود را منتقل می کنید. این شانس به شما داده شده است تا خودتان را اثبات کنید. حواستان به زبان بدن مصاحبه کننده های خود نیز باشد. .

۱۰- پیگیری نکردن

اگر شما واقعا آن شغل را می خواهید، بنابراین حتما نیاز دارید تا از طریق ایمیل آن را پیگیری کنید. ترکیب کردن اهم موارد مصاحبه تان و بیان نکته آخر در مورد اینکه شما چه قدر نسبت به خودتان مطمئن هستید که نامزد مناسبی برای این موقعیت شغلی هستید، بسیار مهم است. نیازی نیست ناامیدانه صحبت کنید و تمام جزئیاتی را که قبلا بیان کرده اید بازگویی کنید. این ایمیل تنها یک پیغام تشکر است برای اینکه برای شما وقت گذاشته اند و یادآوری دوستانه این مسئله که شما فرد مناسبی برای آن کار هستید.

 

منبع: wix.com

ترجمه شده توسط‌ : تیم تحریریه لایک وب

 

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *